PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE
O hejcie wobec instytucji kultury. “Marketing w kulturze. Komunikacja - Trendy - Praktyka”. Obejrzyj nasz wideoczat
O hejcie wobec instytucji kultury. “Marketing w kulturze. Komunikacja - Trendy - Praktyka”. Obejrzyj nasz wideoczat
Czy odpowiadać na komentarze pełne nienawiści pojawiające się w sieci? Jak skutecznie walczyć z hejtem w przestrzeni internetowej mogą instytucje kultury? O tych i innych problemach będą rozmawiać w Gdańsku uczestnicy ogólnopolskiej konferencji specjalistów od marketingu w kulturze.
20190305v_01_1
Temat hejtu wobec instytucji kultury pojawia się od lat - uważa Monika Serafin-Szymczak z działu Komunikacji Instytutu Kultury Miejskiej (z lewej), obok Marta Bańka z IKM
Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl


“Marketing w kulturze. Komunikacja - Trendy - Praktyka” to największa w Polsce konferencja dla branży kultury. W Gdańsku odbędzie się po raz czwarty w czwartek i piątek (7-8 marca 2019 roku). To wyjątkowe spotkanie 600 specjalistów od komunikacji i promocji kultury z całego kraju.

Jednym z wiodących tematów w tym roku jest hejt w przestrzeni internetowej, z którym radzić sobie muszą również instytucje kultury - dotyczy to na przykład placówek takich jak Muzeum Auschwitz-Birkenau czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Zasady, które służą pracownikom instytucji kultury do zwalczania internetowego hejtu, z powodzeniem mogą stosować również indywidualni internauci.


ZOBACZ WIDEOCZAT


- Temat hejtu wobec instytucji kultury pojawia się od lat - powiedziała Monika Serafin-Szymczak z działu Komunikacji Instytutu Kultury Miejskiej. - Hejt to sytuacja kryzysowa, wszyscy chcą sobie z nim skutecznie poradzić. To temat na tyle ważki, że zdecydowaliśmy, że będzie mocnym punktem w tegorocznej konferencji.

- Mamy instytucje narażone na hejt jak Muzeum Auschwitz-Birkenau czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, które od lat muszą borykać się z przejawami antysemityzmu w sieci - dodaje Marta Bańka z IKM. - Będziemy rozmawiać o tym, na co specjalista ds promocji musi uważać. Np Muzeum Auschwitz-Birkenau prowadzi stałą komunikację na twitterze. Specjaliści odpowiadają na każdy komentarz, prostują każdy wymagający tego wpis. To naprawdę mrówcza praca, zadaniem specjalistów ds promocji kultury jest też więc stała obserwacja internetowych treści i reakcja na nie. Podczas konferencji nasi koledzy opowiedzą, jak sobie z tym problemem radzą.



oprac. AKwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl